Salgsvilkår

Salgsbetingelser

Firmaopplysninger
Navn: Companys Galleriet AS
Org nr: 992.215.690
Tlf: 413 66 066
Mail: nettbutikk@companys.no

Retur av varer som er kjøpt på Companys.no betales sendes til returadresse: 

Companys Trondheim Torg (2.etg) 
Tinghusplassen 3
7013 Trondheim

Returfrakt betales av kjøper. Trykk her for å melde inn din retur. Trykk her for å melde ditt bytte.

Partene
Selger er Companys Galleriet AS,
Dronningensgate 38
7011 Trondheim
nettbutikk@companys.no
tlf: 413 66 066 og betegnes følgende som selger. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og som betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Hvilke betalingsalternativer tilbyr dere? 
Companys.no (Companys Galleriet AS) – Org nr: 992.215.690) tilbyr Klarna Check out og Vipps. Med Klarna kan du både betale med kort og faktura. Ved fakturakjøp har du 14 dager på å gjennomføre betalingen etter mottatt faktura. Du kan også få tilgang til din faktura på www.klarna.no. Klarna forbeholder seg retten til å utføre kredittsjekk. Dersom det foretas en kredittsjekk, vil du motta et gjenpartsbrev per e-post med informasjon om dette. Klarna kundeservice kan kontaktes direkte på telefon eller du kan besøke nettsiden. Vipps står ikke ansvarlig for retur. 
Moms på 25% inngår i alle priser. Den oppgitte prisen forr varen(e) er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Du må ha fylt 18 år eller ha tillatetlse av foresatt/verge for å betale med faktura hos www.companys.no

Trygg handel
Companys.no bruker SSL-krypering (Securer Socket Layer) som krypterer all informasjonen du legger inn før denne sendes til oss. 

Hva skjer etter at jeg har lagt inn en bestilling hos Companys.no?
Du vil motta en ordrebekreftelse per e-post etter at du har utført en bestilling hos oss. Om du ikke mottar denne i din mail innboks, kan det lønne seg å sjekke søppelpost-mappen i din e-post tjener. Om du fremdeles ikke finner noen ordrebekreftelse, vennligst kontakt vår kundeservice for videre assistanse nettbutikk@companys.no. Du vil motta sporingsinformasjon fra Posten når sendingen registreres på terminal, og igjen når pakken er klar til henting på utleveringssted.

Pre-sale på Companys.no
Ved forhåndssalg trekkes det ikke betaling for produktet før varen sendes fra vårt lager. Alle forhåndsordre prioriteres sendt umiddelbart ved ankomst på lager i butikk og betaling trekkes når vi sender pakken fra oss. Din returrett starter fra den dagen du mottar produktet i posten. Har du flere spørsmål på ditt forhåndskjøp? Ta direkte kontakt med nettbutikk@companys.no 

Når kan jeg forvente å motta min bestilling?
Tidligst 2 og senest 8 dager levering, avhengig av hvor i landet du bestiller fra. Alle våre bestillinger sendes fra våre fysiske Companys butikker i Norge. De sendes senest dagen etter at bestillingen din er lagt inn (gjelder ikke helg- og helligdager). Om det skulle være en årsak til senere levering, vil vi at kontakt med deg. Om det haster med levering av din bestilling, vennligst ta kontakt med kundeservice før du gjennomfører handelen, så skal vi gjøre vårt beste på å hjelpe deg med å løse det. 

Hvilke fraktmuligheter har Companys.no?
Vi tilbyr Post til utleveringssted og Helt hjem. Ved kjøp av mindre varer sendes disse direkte i postkassen din. Du vil også kunne velge «hent i Companys butikk» om vi har (alle) varen(e) du har bestilt tilgjengelig i én eller flere av våre fysiske Companys butikker (gratis). I så fall dukker dette alternativet automatisk opp når du handler på nettbutikken.

Hva koster det for frakt?
Vi tilbyr fri frakt ved kjøp over 500 kr. Fast frakt for bestillinger under dette er 100 kr.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?
Uavhentede pakker på posten etterfaktureres kjøper på 150 kr. Fast frakt under dette er 100 kr. 

Hva skjer dersom ordren min er forsinket?
Om levering av din bestilling blir forsinket, vil vi gi deg informasjon om dette så snart vi har oversikt over det. Det samme gjelder informasjon rundt levering dersom produkt(er) er utsolgt. Companys Galleriet AS tar ansvar og risiko for sendingen inntil de overtas av kjøper ved at ordre er i besittelse.

Hvor befinner lageret til Companys.no seg?

Alle våre fysiske Companys butikker fungerer som lager på Companys.no. Varebeholdning i fysisk Companys butikk kan likevel inneha flere varer i butikk som du ikke ser på nett og motsatt, da varebeholdning og brands varierer fra butikk til butikk. Har du spørsmål om enkelte varer, ta kontakt med vår kundeservice og vi hjelper deg. 
Vi tar forbehold om at det kan oppstå avvik i lagerbeholdning på companys.no. Dette gjelder spesielt i salgsperioder. Vi tar kontakt med deg så raskt som mulig dersom vi ikke har varen(e) du har bestilt. Du vil da selvfølgelig få kansellere hele – eller deler av – ordren, eller få muligheten til å akseptere et alternativ. Vi finner det ut i samråd med deg. 

Hvordan bytter jeg en bestilling?

  1. Legg inn en ny bestilling på varen(e) du ønsker å bytte til (for å unngå at de blir utsolgt).
  2. Meld inn ditt bytte via skjema her
  3. Send varen(e) du ønsker å bytte i retur til oss. Du får ferdig utfylt adresselapp via skjema du fyller ut (vi betaler bytte-retur). Adresselappen laster du ned som PDF, printer ut og setter på pakken som returneres til vår kundeservice i Trondheim:

Trondheim Torg
Tinghusplassen 3
7013 Trondheim

Den nye varen sendes umiddelbart slik at du slipper å vente til vi har mottatt din første vare i retur

*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Kan jeg bytte en bestilling i min nærmeste Companys fysiske butikk?
Ja, du kan bytte en størrelse hos din nærmeste Companys butikk så fremt vi har varen(e) på lager. Om vi ikke har varen på lager i fysisk butikk, registreres bytte i vårt system som en retur i fysisk butikk og vi anbefaler at du gjennomfører nytt kjøp av ønsket str på companys.no da vi dessverre ikke kan bytte varer, kun str. Dette er fordi betalingsløsning på nettbutikk og fysisk butikk er forskjellig. Dersom du ønsker å bytte til en annen vare, må denne betales i fysisk butikk eller ny bestilling på companys.no. Husk å fyll ut og ta med angrerettskjema som fulgte med ordren din. Du vil motta en innleveringsbekreftelse fra butikken i mellomtiden som ditt bevis mens du venter på tilbakebetaling på summen du betalte på companys.no. 
*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Hvordan returnerer jeg en vare?
1. Meld inn din retur via skjema her (returfrakt betales av kjøper)

2. Send pakken i retur til vår kundeservice på:

Trondheim Torg
Tinghusplassen 3
7013 Trondheim


*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Kan jeg returnere ordren min til en av de fysiske Companys butikkene?
Ja, dette er gratis. Du kan returnere varer hos: Companys Trondheim Torg, Galleriet i Bergen, Byporten, Ski- og Strømmen Storsenter. NB! Varer kjøpt på companys.no kan ikke returneres eller byttets hos vårer Outlet i Stavanger og Vestby. 
OBS! Betalingen for ditt kjøp har gått via en betalingsløsning over nett og du vil derfor motta tilbakebetaling via nettet og ikke fysisk butikk. Du mottar en leveringsbekreftelse som bevis fra den fysiske butikken du besøker som du må ta varer på inntil du har fått tilbakebetalt summen du betalte på nett. Husk å fylle ut og ta med angrerettskjema som fulgte med ordren din. 
*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Hvordan reklamerer jeg?
Om din bestilling har feil eller mangler, kan du etter omstendighetene kreve retting, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Retten til å reklamere gjelder i 2 år etter a kjøpet er gjennomført. Mangelen må være vesentlig før heving kan foretas og må kommuniseres skriftlig av bevishensyn. Det må skje innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Companys Galleriet AS vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Kom innom en av våre butikker eller send mail til nettbutikk@companys.no (gjerne med bilde av vare).

Salgsbetingelser
Vi jobber kontinuerlig med å gi våre kunder så korrekt informasjon som mulig om våre produkter. Vi tar i midlertid forbehold om at skrive-trykkfeil i spesifikasjoner som tekst/generell informasjon på våre nettsider kan forekomme. Farger på bilder kan også avvikle noe fra virkeligheten.
Ettersom at vi benytter våre fysiske butikker som nett-lager, tar vi forbehold om at det kan oppstå avvik i lagerbeholdning på nett. Dette gjelder spesielt i salgsperioder.
Dersom det har forekommet en skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Companys Galleriet AS sin nettside eller annonser o.l som er større enn 15% av veiledende utsalgspris, kan Companys Galleriet AS ensidig endre, slette eller kansellere ordre(r). Dette gjelder selv om kunden har motatt ordrebekreftelse. Slike feil må midlertid selvfølgelig korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Vi leverer kun bestillinger til Norge, Svalbard, Norsk Kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder. 

Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

Konfliktløsning?
Ved klage rettes dette til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på tlf 23 400 600.

Hvilke opplysninger lagrer dere fra meg?
Les våre personvernvilkår her