Vanlige spørsmål

Hva skjer etter at jeg har lagt inn en bestilling hos Companys.no?
Du vil motta en ordrebekreftelse per e-post etter at du har utført en bestilling hos oss. Om du ikke mottar denne i din mail innboks, kan det lønne seg å sjekke søppelpost-mappen i din e-post tjener. Om du fremdeles ikke finner noen ordrebekreftelse, vennligst kontakt vår kundeservice for videre assistanse nettbutikk@companys.no. Du vil motta sporingsinformasjon fra Posten når sendingen registreres på terminal, og igjen når pakken er klar til henting på utleveringssted.

Når kan jeg forvente å motta min bestilling?
Tidligst 2 og senest 8 dager levering, avhengig av hvor i landet du bestiller fra. Alle våre bestillinger sendes fra våre fysiske Companys butikker i Norge. De sendes senest dagen etter at bestillingen din er lagt inn (gjelder ikke helg- og helligdager). Om det skulle være en årsak til senere levering, vil vi at kontakt med deg. Om det haster med levering av din bestilling, vennligst ta kontakt med kundeservice før du gjennomfører handelen, så skal vi gjøre vårt beste på å hjelpe deg med å løse det. 

NB! Ved kampanjer kan svar- og leveringstid kunne ta noe lengre tid.

Hvilke fraktmuligheter har Companys.no?
Vi tilbyr Post til utleveringssted og hjemkjøring (gjelder kun Trondheim). Ved kjøp av mindre varer sendes disse direkte i postkassen din. Du vil også kunne velge «hent i Companys butikk» om vi har (alle) varen(e) du har bestilt tilgjengelig i én eller flere av våre fysiske Companys butikker (gratis). I så fall dukker dette alternativet automatisk opp når du handler på nettbutikken.

Hva koster det for frakt?
Vi tilbyr fast frakt på 69,-

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min?
Uavhentede pakker på posten etterfaktureres kjøper på 150 kr.

 Hva skjer dersom ordren min er forsinket?
Om levering av din bestilling blir forsinket, vil vi gi deg informasjon om dette så snart vi har oversikt over det. Det samme gjelder informasjon rundt levering dersom produkt(er) er usolgt. Companys Galleriet AS tar ansvar og risiko for sendingen inntil de overtas av kjøper ved at ordre er i besittelse.

Hvor befinner lageret til Companys.no seg?
Alle våre fysiske Companys butikker fungerer som lager på Companys.no. Varebeholdning i fysisk Companys butikk kan likevel inneha flere varer i butikk som du ikke ser på nett og motsatt, da varebeholdning og brands varierer fra butikk til butikk. Har du spørsmål om enkelte varer, ta kontakt med vår kundeservice og vi hjelper deg. 
Vi tar forbehold om at det kan oppstå avvik i lagerbeholdning på companys.no. Dette gjelder spesielt i salgsperioder. Vi tar kontakt med deg så raskt som mulig dersom vi ikke har varen(e) du har bestilt. Du vil da selvfølgelig få kansellere hele – eller deler av – ordren, eller få muligheten til å akseptere et alternativ. Vi finner det ut i samråd med deg. 

Hvordan bytter jeg en bestilling?

  1. Legg inn en ny bestilling på varen(e) du ønsker å bytte til – vi sender varene i løpet av kort tid.
  2. Gå inn på «www.retur.posten.no» og fyll inn returkode “Companysbytte”.
  3. Fyll ut skjemaet. Du vil deretter motta en QR-kode med fraktetikett på mail.
  4. Lever pakken i nærmeste post-i-butikk. Betjeningen scanner QR-koden og lager adresselapp til deg.
    Du hører fra oss så snart din retur er mottatt og behandlet hos oss. *Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.


Kan jeg bytte en bestilling i min nærmeste Companys fysiske butikk?
Ja, du kan bytte varer hos din nærmeste Companys butikk så fremt vi har varen(e) på lager og verdien av varen(e) du ønsker å bytte til er tilsvarende eller høyere enn den du bytter fra. Du kan også bytte til en annen størrelse i varen i butikkene våre.  Dersom du ønsker å bytte til en annen vare, må eventuelt mellomlegg betales i fysisk butikk. Husk å fyll ut og ta med angrerettskjema som fulgte med ordren din. Du vil motta en innleveringsbekreftelse fra butikken i mellomtiden som ditt bevis mens du venter på tilbakebetaling på summen du betalte på companys.no. Ved bytte i fysisk butikk trenger du ikke sende inn forhåndsmelding om retur via nettsidene våre. 

*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Hvordan returnerer jeg en vare?

  1. Gå inn på «www.retur.posten.no» og fyll inn returkode “Companysretur”.
  2. Fyll ut skjemaet. Du vil deretter motta en QR-kode med fraktetikett på mail.
  3. Lever pakken i nærmeste post-i-butikk. Betjeningen scanner QR-koden og lager adresselapp til deg. Prisen for retur er 89,- (trekkes fra din bestilling når retur er mottatt.
    Du hører fra oss så snart din retur er mottatt og behandlet hos oss. *Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Kan jeg returnere ordren min til en av de fysiske Companys butikkene?
Ja, dette er gratis. Du kan returnere varer hos: Companys Trondheim Torg, Galleriet i Bergen, Byporten, Ski- og Strømmen Storsenter. NB! Varer kjøpt på companys.no kan ikke returneres eller byttets hos vårer Outlet i Stavanger og Vestby. 

OBS! Betalingen for ditt kjøp har gått via en betalingsløsning over nett og du vil derfor motta tilbakebetaling via nettet og ikke fysisk butikk. Du mottar en leveringsbekreftelse som bevis fra den fysiske butikken du besøker som du må ta varer på inntil du har fått tilbakebetalt summen du betalte på nett. Husk å fylle ut og ta med angrerettskjema som fulgte med ordren din. 
*Undertøy, kosmetikk, munnbind og ørepynt byttes/returneres ikke.

Pre-sale på Companys.no
Ved forhåndssalg trekkes det ikke betaling for produktet før varen sendes fra vårt lager. Alle forhåndsordre prioriteres sendt umiddelbart ved ankomst på lager i butikk og betaling trekkes når vi sender pakken fra oss. Din returrett starter fra den dagen du mottar produktet i posten. Har du flere spørsmål på ditt forhåndskjøp? Ta direkte kontakt med nettbutikk@companys.no 

Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).